Optimalizace webu, jako základ úspěchu
Internetový marketing je velice složitý a propletený. Chcete-li, na vaši webovou stránku přilákat co nejvíce lidí, potřebujete znát základy SEO. Česky bychom tento termín mohli přeložit jako optimalizaci pro vyhledávače.
Všechny vyhledavače jako jsou Google, Seznam, Centrum, Yahoo a ostatní řadí vyhledané webové stránky dle určitého algoritmu. Každý vyhledávač má svůj specifický algoritmus a řadí výsledky dle svého speciálního klíče, nicméně základní a hlavní faktory jsou stejné. Chcete-li tedy, aby právě vaše webová stránka byla ve výsledcích vyhledávání umístěna co nejvýše (a nejlépe), nezbývá vám nic jiného, než pečlivě dodržovat zásady optimalizace.
Základem je originální a neotřelý obsah. Pokud přemýšlíte nad tím, že obsah na váš web zkrátka zkopírujete z webu jiného, raději to nedělejte. V první řadě je nutné říct, že se jedná o krádež. V druhé řadě byste pak měli vědět, že vyhledávače tuto lest odhalí a vaše stránka nebude preferovaná (naopak byste mohli být penalizováni). Chcete-li tedy udělat na vyhledávače dojem, určitě vytvářejte pouze svůj a originální obsah.
Dalším důležitým faktorem jsou odkazy. Čím více odkazů na vaši stránku odkazuje, tím je váš web hodnocen jako důvěryhodnější zdroj informací. Zde nezapomínejte na to, že i odkazy, které jsou používány uvnitř vaší stránky (odkaz z jednoho článku na druhý) se počítá. Zároveň se počítají i odkazy, které jdou z vašeho webu ven. Zároveň jsou hodnoceny lépe odborné zdroje. Nebojte se proto používat citace – velice vám to přidá na důvěryhodnosti.
Obsah a odkazy jsou pouze naprostý základ. Existuje velké množství in-page a off-page faktorů, které mají na výsledné umístění vliv. Je proto nutné dodržovat všechny zásady a nikoliv pouze některé. Nejste-li odborník v oboru, jistě byste si měli nechat poradit od profesionálů, jedině tak bude výsledný efekt opravdu efektivní.