Jsou sportovní auta vhodná do běžného provozu?
Je mnoho lidÃ, kterým se lÃbà ladné, Å¡tÃhlé linie sportovnÃch aut, o jejich sÃle a maximálnà rychlosti, které mohou dosáhnout, nemluvÄ›. A s jejich průmyslovou sériovou výrobou se také o nÄ›co snÞila jejich cena. SamozÅ™ejmÄ›, stále se jedná o drahá vozidla, avÅ¡ak cena se již snÞila natolik, že si je mohou dovolit i bohatÅ¡Ã běžnà lidé. A ti si Äasto tuto pÅ™Ãležitost nenechali ujÃt.
Â
Problém je v tom, že si Äasto pÅ™edstavujÃ, že s tÃmto autem budou jezdit po běžných ulicÃch, napÅ™Ãklad na nákupy Äi výlety. A ano, pÅ™edstava je to jistÄ› lákavá. AvÅ¡ak netrvá dlouho a ukáže se, že skuteÄnost až tak idylická nenÃ.
Â
Â
V prvnà řadÄ› je tu problém nÃzkého podvozku, který sportovnà auta majÃ. Z hlediska aerodynamiky a dosaženà nejvyÅ¡Å¡Ãho možné ho výkonu je to samozÅ™ejmÄ› ideálnà konstrukÄnà řeÅ¡enÃ. A pÅ™i jÃzdÄ› na okruhu nepÅ™edstavuje žádný problém. Běžné silnice vÅ¡ak nejsou ani zdaleka tak rovné a upravené, jako závodnà dráha.
Â
PotÞe nastávajà už jen se zpomalovacÃmi prahy, pÅ™es které majà tyto vozidla problém pÅ™ejet. A aÄkoliv jich ubylo, stále jich v nÄ›kterých mÄ›stech najdeme dost a dost. To znamená, že je nutné plánovat trasu tak, abychom se jim pokud možno vyhnuli, neboÅ¥ by se tak mohl velmi snadno odÅ™Ãt podvozek – a to je dost závažné poÅ¡kozenÃ.
Â
Â
Dále jsou tu také takzvané koÄiÄà hlavy, které najdeme pÅ™edevÅ¡Ãm v historických centrech mÄ›st. Ani ty nejsou pro běžný sportovnà vůz ideálnÃ, stejnÄ› jako napÅ™Ãklad dÃry na silnicÃch, se kterými se Äasto setkáváme. VÅ¡e dohromady znamená, že životnost naÅ¡eho auta bude mnohem nižšÃ.
Â
Také nesmÃme opominout, že na rozdÃl od závodnà dráhy se na běžných silnicÃch nemůžeme naplno rozjet. DÃky tomu budeme v podstatÄ› neustále „škrtit“ motor, což tento rozhodnÄ› neocenÃ, neboÅ¥ je projektován pro rychlou jÃzdu maximálnà možnou rychlostÃ.
Â
Ukazuje se tedy, že tento typ vozidel rozhodnÄ› nenà ideálnà pro běžného ÄlovÄ›ka, který s nim chce pouze klasicky jezdit. Bohužel, mnoho lidà si to neuvÄ›domuje.